úterý 19. prosince 2017

Treky z El Chalténu a uchvatný Fitz Roy

Na severu národního parku Los Glaciares se pod horami nachází malá vesnička El Chaltén. Už z informačního centra před městem je krásný výhled na celý masiv pohoří. Vévodí mu uprostřed nejvyšší hora Fitz Roy a zleva doplňuje druhá nejvyšší špice Cerro Torre.

Samotná vesnička je opravdu malinká a v podstatě poskytuje pouze zázemí a ubytování pro turisty, kteří se odtud vypraví na treky do hor.

První den, kdy kolem jedenácté přijíždíme do města, hlásí nejlepší počasí. Poobědváme a hned vycházíme na první trek k Laguně Torre. Je dost horko a v poledne slunce opravdu pálí. Trek naštěstí není moc náročný. Občas to stoupá, jindy klesá. První část vede lesíkem. Horší jsou otravní ovádi. Kuba se v průběhu treku stává mistrem v jejich chytání.

Cesta k laguně trvá cca tři hodiny. Po první hodině se les více otevírá a cestička vede spíše skrz nižší keříky. Cerro Torre se již začíná ukazovat, zatímco Fitz Roy nám mizí z dohledu.

Poslední úsek vede přes kamenné pole a za skálou se ukazuje Laguna Torre i s nádherným výhledem na věž Torre. Prvně nám to přijde trochu zkopírování věží v Torres del Paine. Ale po chvíli už vůbec. V Torres del Paine působily věže o dost vyšší tím, že šly do výšky přímo z jezera, u kterého jsme stáli.

Tady je zase výhled nejen na Cerro Torre ale taky na ledovec.

Druhý den se jdeme seznámit víc s horou Fitz Roy. Stoupáme z druhé strany, obcházíme zprava horu hned za městem a dostáváme se k nejvyšší hoře Fitz Roy blíž a blíž.

Po cca hodině přicházíme k Laguně Capri. Dáváme tady svačinku a jde se dál.

Další dvě hodiny pokračuje cesta přes otevřenou plochu. Fouká tady silný vítr. A je to čím dál tím horší.

Poslední úsek má být nejnáročnější - hodina a čtvrt, kdy se má stoupat přímo strmě po skále. Uvažujeme, jestli ho v tak silném větru vůbec jít. Potkáváme kluky, kteří se zrovna vrací a říkají nám, že je to šílené. Nemohli se nahoře prý ani postavit. A tak je rozhodnuto. Výhled máme krásný už teď, takže nám to ani nevadí.

A dobře jsme udělali, sbíhají se mraky a bouří se. Stíháme akorát před deštěm dojít zpět na ubytování.

Následující den jsou hory celý den úplně zahaleny v mracích, prší a tak máme aspoň čas odpočívat.

Poslední den volíme několik lehčích tras jednak - výhled z Los Condores.

Z vyhlídky je vidět na město El Chaltén ale i na obě cestičky treku, které jsme šli předchozí dny. První den jsme tu tmavou masu vepředu obcházeli zleva a měli výhled na Cerro Torre, druhý den zprava a výhled byl tentokrát na Fitz Roy.

Další vyhlídka z Las Águilas je na opačnou stranu na jezero. Ani tak moc zajímavá není, ale hned kousek od nás se pere mezi sebou několik ptáčku. A tak tu chvíli posedíme.

Po cestě Ruta 41 vede náš dnešní poslední trek k vodopádu Chorrillo del Salto.

Večer nás čeká 24 hodinová cesta v buse na sever do města Bariloche.