úterý 27. února 2018

Mollendo, pláž na druhý pohled

Dan s Přemou mají posledních pár dní před odletem. Protože jsme s nima celkem chvátali, ať toho stihnou, co nejvíce, máme všichni v srdci jedinou myšlenku: "Chceme relax!"
Takže naše představa je nádherná pláž, na které budem nejlépe sami, bydlení v bungalovu na pláži s teráskou a výhledem na vodu a co nejblíž Arequipy. Nechce se nám nikam daleko štráchat.
Po konzultaci s místnima, co je blízko, končíme v Mollendu. Po příjezdu do města se ale naše představa rozplyvá.
Mollendo má pláž oddělenou od města cestou a kolejemi, je to tady slunečník na slunečníku.

Všechny hostely jsou až dál ve městě a ještě k tomu na kopci. Okukujem ty nejblíž vody a je to hrůza, zatuchlé pokoje bez oken a drahé moc. Zvažujeme, zda vůbec zůstat.
Zkoušíme teda ještě nedalekou pláž Catalinu. Ta je o poznání hezčí, ale jediný blízký hotel má úplně obsazeno.

Nakonec se vracíme do Mollenda a jsme smířeni s tím, že si najdem ubytování někde výš, dál od pláže. Nacházíme nakonec naštěstí hostel s úžasnou terasou a výhledem na moře nedaleko městského trhu.

Terasy je třeba využít a tak kupujem rum, limetky, colu, led a už to jede.
Ráno na trhu si dáváme výbornou snídani, čerstvý džus, ovoce a čokoládové mufiny.
V degustovaní pokračujeme na pláži. Chodí tady spoustu vyvolávačů s nejrůznějšími dobrůtkami. Třeba s queso helado, což je v překladu sýrová zmrzlina. Chutná něco jako ledový cheesecake a je výborná. A nebo křehké tyčinky churroz v cukru nebo s čokoládou. Nejlepším zabijákem kocoviny je ale ceviche. Připraví Vám ho přímo čerstvé na pláži a jak velkou porci chcete. Mě prozatím stačí za 5 solů do kelímku. Je to takové místní sushi, řekla bych. Jedná se o syrovou čerstvou rybu, ta je nasekaná na kousky, ponořená v limetkové šťávě, s cibulí, chilim, sladkými brambory batáty a nahoře posypaná opraženou kukuřicí. Nejlepší je, že pro nic z toho nemusíte nikam chodit, máte chuť na pivo, stačí zavolat a prodejci Vám ho donesou přímo k lehátku.

Pláž se nám na první pohled nelíbila. Na druhý pohled si ji zamilováváme. Relaxuje tu spoustu místních, pobíhají tu volně psi, jsme tu jediní gringos. A navíc tuhle nafukovací kosatku jsem strašně chtěla jako malá a tady jich mají hned několik.

Večer život dál pokračuje na náměstí a ulicích města. Každá restaurace má vytáhnutý gril, grilují se čerstvé ryby a chulety přímo na ulici.
Dan s Přemou nám bohužel po dvou dnech odjíždí, letí jim letadlo domů. My si to tady nakonec prodlužujeme na celý týden.

Na Valentýna je město plné srdíčkových balónků.
Ve čtvrtek hraje cumbia.
O víkendu nás tady čeká hudební festival Mollfezt.

Nejvíce z kapel se nám líbí Saxaband z Chile, viz kousek na videu. A pokračuje to afterparty ve Bílém domě alias stylové restauraci Casa Blanca.