pondělí 30. září 2013

Co jsme ochutnali v Thajsku

První jídlo, které jsem v Thajsku zkusila byly nudle Pad Thai. Všude je připravují trochu jinak, většinou se smaží se s vejci, fazolovými klíčky, lemon grass nebo limetkou, sojovou omáčkou a chili. Někdy k nim dostanete taky pomleté oříšky. Jsou většinou na výběr v každé restauraci s thajským jídlem, vždy mi chutnaly a patří k těm levnějším.


Další jídla, která se nám opravdu osvědčila, byla Red Curry, Panang a jídla s Basil a Garlic and Pepper.


Co mi chutnalo nejméně, se jmenovalo Tom Kha, byla to omáčka z kokosového mléka s velice silnou chutí lemon grass, které vše přebilo.

Moc dobré a palivé krevetky


Naše nejdražší jídlo v Thajsku byl tento krab. Dostali jsme ne něj kleštičky, co používáme u nás na louskání ořechů. Já jsem se ho bála, tak ho musel Jakub celého rozlousknout sám.


Jako předkrm jsme si často dávali jarní rolky. Nejlepší jsou varianty i s masem.


Tyhle spring rolls, obalené v rýžových nudlích, ale dobré opravdu nebyly.


Na snídani jsme většinou volili banánovou palačinku nebo slanou omeletu. Zážitkem pro nás bylo zkusit pravou thajskou snídani. Pozvali nás na ni Thajci, se kterými jsme se tady seznámili. Nejprve nám přinesli na měkko uvařené vajíčko, které rozbili do misky a dochutili solí, pepřem a sojovkou. K tomu jsme pojídali natrhané pečivo blízké koblížkům nebo lívancům. Ale hlavně se jednalo o rybí polévku s rýží. Jakub snědl dvě lžičky a pak mě v tom nechal samotnou. Celou se mi ji sníst ale nepodařilo.


Ovoce je v Thajsku mnohem sladší než u nás. Hlavně banány jsou vynikající. Občas v nich ale najdete větší černé semínka, která se jíst moc nedají.


Vyzkoušeli jsme taky toto růžové dračí ovoce(Pitaya). Uvnitř skrývalo světle zelenou dužinu se semínky a chutnalo asi jako kiwi pomíchané s kedlubnem.


Džusy a shaky jsou vždy připravované z čerstvého ovoce. Objednat si je, je ale někdy risk, přidává se do nich led a nevíte, zda ho náhodou nepřipravovali z vody z kohoutku, kterou se nedoporučuje pít. Moc mi chutnal čaj vyluhovaný z lemon grass.

Na trhu jsme ochutnali křepelčí vajíčka, sushi a Kuba taky malou chobotničku.




Ingredience, s kterými jsme se setkávali často: kari, chilli, lemon grass, bambusové výhonky, kokosové mléko, kešu oříšky, krevety.

Jídelníček (jeden z dražších. 1THB=0.6kc)



Žádné komentáře:

Okomentovat